Kinderopvang

Buitenschoolse opvang (BSO)

Onze school werkt voor de buitenschoolse opvang (BSO) samen met Kinderopvang 2Samen, een professionele kinderopvangorganisatie met locaties in Den Haag, Naaldwijk en Monster.

Jacob de Graefflaan (JDG) – 2ZeeroversGaat uw kind naar de locatie JDG? Dan is hij of zij van harte welkom bij 2Zeerovers. We hebben vier eigen lokalen in hetzelfde gebouw en delen ook twee lokalen met school. Er is voor ieder kind wel iets te doen: we hebben een gezellige en comfortabele huiskamer, met fijne banken en zitjes bij het raam. We hebben een atelier waar je kunt knutselen, maar waar je ook aan de slag kunt met houtbewerking of andere gereedschappen. Er is zelfs een eigen keuken! Daar koken we samen met de kinderen de lekkerste gezonde gerechten. Daarnaast maken we natuurlijk gebruik van de buitenspeelterreinen en het speelleerlokaal van school. We vinden het belangrijk dat kinderen zelf, met elkaar en samen met onze medewerkers bepalen wat ze gaan doen. Daar geven we ze dan ook alle ruimte voor, uiteraard onder professionele begeleiding van onze pedagogisch medewerkers.

2Samen verzorgt bij de JDG ook tussen schoolse opvang. Kinderen eten hun lunch in de klas en spelen daarna onder toezicht van onze medewerkers op het plein.

2Zeerovers is na school tot 18:00 uur open en tijdens vakantiedagen van 07:30 – 18:00 uur.

Locatiecoördinator: Sabrina van VianenTSO Coördinator: Daan BalUnitmanager: Marvin GoedhuysWebsite en inschrijven: www.2samen.nl/2zeerovers

Van Hoornbeekstraat (VHB) – 2VikingenDe kinderen van locatie VHB vangen we met veel plezier op bij 2Vikingen. Daar hebben we drie prachtige ruimtes speciaal voor buitenschoolse opvang. De jongste kinderen worden uit de klas opgehaald door de pedagogisch medewerkers van 2Vikingen. De oudere kinderen komen zelfstandig naar de bso. Iedere leeftijdscategorie heeft een eigen etage. De jongste kinderen spelen op de begane grond, de oudere kinderen op de eerste etage (met een prachtige serre) en de oudste kinderen hebben de hele zolder tot hun beschikking. Kinderen vinden hier in ieder hoekje een nieuwe uitdaging. Natuurlijk kunnen ze ook lekker buitenspelen op het schoolplein, of maken we gebruik van de gymzaal van school. Onze medewerkers bieden heel regelmatig activiteiten aan, zoals een creatieve activiteit, een speurtocht of een behendigheidsspel. We vinden het belangrijk dat kinderen zelf, met elkaar en samen met onze medewerkers bepalen wat ze gaan doen. Daar geven we ze dan ook alle ruimte voor, uiteraard onder professionele begeleiding van onze pedagogisch medewerkers.

2Vikingen is na school tot 18:00 uur open en tijdens vakantiedagen van 07:30 – 18:00 uur.

Locatiecoördinator: Natasja ten KateUnitmanager: Marvin GoedhuysWebsite en inschrijven: https://www.2samen.nl/kinderopvang/den-haag/geuzen-en-statenkwartier/bso/bso-2vikingen/

Activiteiten en belevingen met KICKS

KICKS verzorgt bij 2Samen een uitdagend en gevarieerd aanbod voor schoolkinderen tijdens de buitenschoolse opvang en de vakanties. Kinderen bij de bso beleven met KICKS (mid)dagen bomvol spellen, workshops, belevenissen en vakantieprogramma's zoals survivaldagen en het zomer- of winterkamp. Daarmee hebben we gegarandeerd het meest uitgebreide bso-aanbod in de regio. Deze activiteiten zijn in onze tarieven inbegrepen. U betaalt hiervoor dus niets extra.

Voorschoolse opvang

Bij voldoende belangstelling, is het ook mogelijk om voorschoolse opvang te verzorgen. Heeft u hier behoefte aan? Laat het dan weten aan de Locatiecoördinator van uw locatie.

Samenwerking school en 2Samen

Er is een werkgroep “samenwerking 2Samen en Annie M.G. Schmidtschool” voor beide locaties. De werkgroep wordt gevormd door de Locatiecoördinatoren BSO en TSO en door directie en leerkrachten van de school.