Wat doet de MR?
De MR denkt en beslist mee over schoolzaken en levert daarmee een bijdrage aan de kwaliteit van het onderwijs op school. De raad (die bestaat uit een ouder- en leerkrachtenvertegenwoordiging) heeft daarvoor regelmatig, ongeveer eens in de zes weken, overleg met de directie.

Dit overleg gaat bijvoorbeeld over zaken als de besteding van geld, de kwaliteit van het onderwijs, huiswerkbeleid, de ouderbijdrage, veiligheid of schooltijden.
Over sommige onderwerpen adviseert de MR het bestuur en er zijn ook zaken waarin de MR een zwaardere stem heeft via zijn instemmingsrecht. Deze rechten zijn in de Wet Medezeggenschap op Scholen vastgelegd.
De zaken die besproken worden tijdens de vergaderingen worden vastgelegd in de notulen. Deze kunt u lezen op de website van onze school. De vergaderingen zijn openbaar, u bent welkom om een vergadering bij te wonen. In de jaarplanning van de MR staat wanneer de vergaderdata zijn, met daarin de vooraf geplande agendapunten. We vragen u wel om u van te voren aan te melden via onderstaand e-mail adres.

Onze school kent een centrale MR voor de beide locaties. De verhouding tussen ouders en teamleden moet gelijk zijn. Op onze school bestaat de MR uit 10 leden, 5 ouders, 5 teamleden. De leden worden aangesteld voor 3 jaar en kunnen herkozen worden.

Contact

Heeft u beleidszaken die u graag aan de MR wilt voorleggen? Dan kunt u ons aanspreken of u kunt een e-mail sturen naar MR@amgschmidtschool.nl.

De data dat de MR bijeenkomt in 2023-2024 zijn:

• 12 december 2023
  • 24 januari 2024
  • 7 maart 2024
  • 17 april 2024
  • 22 mei 2024
  • 20 juni 2024

De verdeling van leerkrachten en ouders in schooljaar 2023-2024

Oudergeleding VHb:

• Christine van Leeuwen
  • (Wordt binnenkort verkozen)

Oudergeleding JdG: